Produsele achizitionate la distanta se pot returna conform O.U.G. 34/2014. Consumatorul are dreptul sa notifice in scris comerciantul ca renunta la cumparare, fara penalitati si fara invocarea unui motiv, in termen de 14 zile de la primirea produsului sau, in cazul prestarilor de servicii, de la incheierea contractului. Returnarea produselor se va face pe cheltuiala clientului, in termen de 14 zile de la denuntarea contractului. Se recomanda utlizarea aceluiasi serviciu de transport utilizat pentru receptionarea produselor.
Soft Media S.R.L. va inapoia contravaloarea comenzii in cel mai scurt timp posibil de la primirea produsului returnat. Suma inapoiata cat si conditiile de returnare nu includ cheltuielile de transport daca livrarea s-a facut prin alte metode decat cea standard oferita de audioclub.ro.
Definitia contractului de vanzare (art. 2, 5.): orice contract in temeiul caruia profesionistul transfera sau se angajeaza sa transfere proprietatea asupra unor produse catre consumator, iar consumatorul plateste sau se angajeaza sa plateasca pretul acestora, inclusiv orice contract care are drept obiect atat produse, cat si servicii.
Incheierea contractului are loc in momentul emiterii facturii fiscale si nu la lansarea comenzii sau emiterea confirmarii automate de primire a acesteia.
Art. 12 mentioneaza ca exercitarea dreptului de retragere pune capat obligatiilor partilor contractuale. Produsul returnat trebuie sa fie in aceeasi stare in care a fost livrat (in ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte si documentele care l-au insotit). Nu se accepta pentru returnare produsele care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri, urme de folosire excesiva si/sau interventii neautorizate etc.
Prevederile OUG 34/2014 se aplica doar consumatorului definit ca orice persoana fizica sau grup de persoane fizice constituite in asociatii asa cum sunt definite la art. 2 pct. 2 OG 21/1992 privind protectia consumatorilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Consumatorul este responsabil doar in ce priveste diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produselor. In conformitate cu Directiva 2011/83/UE, punctul (47) din prezentare: pentru a stabili natura, caracteristicile si modul de functionare a bunurilor, consumatorul ar trebui sa le manuiasca si sa le inspecteze in acelasi mod in care i s-ar permite sa-o faca intr-un magazin; de exemplu, consumatorul ar trebui doar sa probeze un articol de imbracaminte, nu sa il poarte.
Unele produse sunt marcate cu un sigiliu aplicat de producator pe ambalaj. Acest sigiliu nu este prezent in mod obligatoriu, prezenta lui fiind specifica producatorului. Prezenta sigiliului nu este obligatorie pentru a demonstra ca produsul este exact in forma si conditiile in care a fost eliberat de catre producator. Deteriorarea sigiliului nu aduce nici o limitare dreptului de renuntare la contract.
I. Procedura de retragere din contract:
I.1. Exercitarea dreptului de retragere:
Consumatorul informeaza societatea Soft Media S.R.L. cu privire la decizia de retragere din contract prin una din variantele: model formular sau o declaratie neechivoca facuta pe un mediu durabil (hartie, mail sau fax). Consumatorul are la dispozitie 14 zile de la primirea produselor pentru a anunta retragerea din contract.
Nu se accepta notificarile verbale (telefonice sau la sediul Soft Media SRL).
I.2. Obligatiile care revin societatii comerciale Soft Media S.R.L.:
Rambursarea integrala a sumelor primite ca plata, inclusiv costurile livrarii (exceptand situatia in care consumatorul a ales in mod explicit un alt tip de livrare decat livrarea standard). Rambursarea sumelor se va face folosind aceleasi modalitati de plata rezonabil aplicabile (in cazul platii numerar la livrare, rambursarea se va face prin transfer in cont bancar transmis neechivoc de consumator). Indeplinirea obligatiei de rambursare se face face in termen de 2 zile lucratoare de la receptionarea produselor.
I.3. Obligatiile care revin consumatorului:
Produsele sunt inmanate Soft Media S.R.L. personal sau predate unei persoane autorizate (curier desemnat) fara intarziere nejustificata si in decurs de maxim 14 zile de la anuntarea deciziei de retragere din contract. Consumatorul suporta costurile de returnare. Consumatorul este responsabil doar in ce priveste diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produselor.
I.4. Dreptul de retragere nu este aplicabil in urmatoarea situatie:
Produsele care nu sunt in stoc, si care se aduc doar pe comanda speciala, NU SE POT RETURNA. Confirmarea comenzii se face dupa incasarea sumei aferente tranzactiei de avans, stabilita in factura de avans.
Difuzoarele sunt piese de schimb si nu se pot returna daca au fost desigilate. Categorie: Difuzoare pro & hi-fi
II. Returul produselor:
II.1. Situatii de retur:
Puteti solicita returul de produse in urmatoarele cazuri:
- Produs nefunctional in primele 48 ore (2 zile lucratoare) de la receptie. In cazul in care produsul achizitionat a fost livrat nefunctional sau prezinta vicii de fabricatie, acesta va fi inlocuit cu un produs functional, in urma notificarii scrise sau prin prezentarea la sediu in termen de 48 de ore de la primirea produsului.
- Produs in colet deteriorat. Pentru produsele ale caror colete prezinta deteriorari vizibile la primirea prin curier, va recomandam sa refuzati receptia lor. Pentru dovezi, coletul poate fi fotografiat si se poate intocmi un proces verbal impreuna cu reprezentantul firmei de curierat in care sa fie mentionata starea coletului din momentul livrarii. Riscul de pierdere sau de deteriorare a produselor va este transferat integral in momentul in care intrati in posesia fizica a produsului. Orice reclamatie ulterioara nu va fi luata in considerare. In cazul in care se utilizeaza un transportator insarcinat de catre consumator, riscul este transferat in momentul livrarii produselor catre transportator.
- Produsul livrat nu corespunde specificatiilor din site. Puteti solicita returnarea acestuia pentru inlocuire sau rambursarea integrala a contravalorii (in cazul in care produsul nu mai este disponibil).
- Produse livrate gresit. In cazul in care s-a livrat alt produs decat cel comandat.
Costurile de retur pentru situatiile prezentate mai sus (nu si in cazul renuntarii la cumparare) cad in sarcina magazinului nostru.
II.2. Demararea procedurii de retur:
Pentru demararea procedurii de retur, trebuie sa completati Formularul de Retur din contul de client sau sa trimiteti un e-mail la adresa comenzi@audioclub.ro sau din Formularul de Contact in care sa specificati:
- Numele si prenumele din comanda
- Numarul comenzii (pentru comenzile online) sau al facturii fiscale
- Produsele de returnat
- Motivul returnarii produselor
- Detalii cont bancar daca doriti banii Inapoi (IBAN, Titular cont, denumire Banca)
- Produsele cu care doriti sa le inlocuiti pe cele returnate - daca este cazul
Dupa efectuarea cererii de retur, ambalati produsele in ambalajul original sau folosind alte ambalaje care sa asigure transportul in siguranta al produselor (sunteti raspunzator de daunele survenite in urma transportului in cazul ambalarii necorespunzatoare).
Expediati produsele la adresa: Soft Media SRL - Str. Erou Iancu Dumitru, nr. 17, oras Voluntari, judet Ilfov, 077190.
Returnarea produselor la sediul Soft Media S.R.L. se poate face de luni pana vineri in intervalul 10:00 - 15:00. Va recomandam expedierea prin curier.
III. Mentiuni:
In toate cazurile de mai sus, cu exceptia celui referitor la defectele in perioada de garantie, produsele trebuie returnate in starea in care au fost primite, in ambalajul original si insotite de toate accesoriile si documentele originale. Deteriorarea uproduselor sau punerea intr-o stare ce face imposibila revanzarea lor duce la refuzarea returului.
Orice modificare a starii produselor sau deteriorarea ambalajului original a acestora ce face imposibila vanzarea produsului ca nou, duce automat la aplicarea unei proceduri de returnare supusa unor taxe administrative de readucere a produselor la starea in care au fost livrate; taxele sunt cuprinse intre 0 si 50% din valoarea initiala a produsului. Cuantumul taxei administrative va fi comunicat catre client la receptionarea produselor deteriorate/modificate.
SoftMedia SRL isi rezerva dreptul de a refuza returul in cazul in care produsele returnate nu se prezinta in stare perfecta de functionare, nu au toate ambalajele originale sau prezinta daune vizibile care diminueaza semnificativ valoarea produsului.
In politica de retur nu se incadreaza produsele care fac parte din categoria difuzoare pro & hi-fi (ex: difuzoare, drivere, horn-uri, elemente line array, recon kit-uri) sau categoria componente audio DIY (filtre complete, atenuatoare Lpad, placi PCB, condensatoare, rezistente, bobine, intrerupatoare circuit, blocuri terminale, flanse, picioare, tuburi bass reflex etc), cablurilor, castilor si microfoanelor. Produsele din aceste categorii pot fi returnate numai daca sunt sigilate si nefolosite.
Nu se pot returna produsele care beneficiaza de pachete de programe cu licenta (presupune inregistrarea clientului pe baza "serial number") care au fost instalate de consumator. Nu se accepta returul produselor de tip software, licenta si garantie, care au fost activate prin utilizarea unui cod aflat in interiorul ambalajului ambalajului. De asemenea, produsele de tip voucher nu pot fi returnate.
Nu sunt acceptate pentru retur produse care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi (nesemnalate ca si defecte estetice in primele 48 de ore de la receptionarea produsului).
In cazul returnarii unui produs, inapoierea banilor se va face catre aceeasi persoana mentionata pe factura fiscala/contract prin transfer bancar (ex. Alexandru Popescu a platit factura produsului returnat; acestei persoane ii va fi restituita suma platita, intr-un cont bancar persona.
Daca factura este emisa pe persoana juridica/firma, vanzatorul nu este obligat sa accepte returul produselor si inapoierea banilor.
In cazul produselor achizitionate prin credit de consum, in sistem rate, rambursarea banilor se face catre banca, fapt ce duce la anularea ratelor.
Pentru a va exercita dreptul de retragere trebuie sa ne informati cu privire la decizia dumneavoastra de a va retrage din prezentul contract, utilizand formularul de retur disponibil in contul dvs. de client, si transmis dupa ce a fost completat la adresa de e-mail comenzi@audioclub.ro.